top of page
מאמרים נוספים
 עקבו אחרי בפייסבוק
  • Facebook Basic Square

מקורה של הרפלקסולוגיה ושיטת הטיפול

האמונה שעליה מבוססת שיטה עתיקת יומין זו אומרת שלכל איבר בגופנו יש ייצוג בכף הרגל. טיפולי רפלקסולוגיה תוארו כבר בהודו העתיקה, וציורים המתארים טיפולים אלה התגלו בפירמידות במצרים.

השיטה מיועדת לאבחון מחלות ולטיפול בהן, וניתן לטפל בעזרתה בטווח רחב של בעיות הקשורות בגוף ובנפש.

האבחון נעשה בעזרת התבוננות בכף הרגל ונגיעה בה, והטיפול נעשה באמצעות עיסוי ולחיצות בנקודות הפזורות עליה.

המונח "רפלקסולוגיה" נגזר מהמילים Reflect – השתקפות, ו-Logi – תורה. ההנחה בבסיס השיטה היא שהמטפל יוכל לאבחן שינויים ובעיות באיברי גוף שונים על סמך הרגישות של האזור שבו הם מיוצגים בכף הרגל.

לאחר האבחון מבצע המטפל איזון גופני כללי, ולאחר מכן מתמקד באזורים בכף הרגל שמייצגים את האיברים שבהם התגלו הבעיות. המטרה היא לחזק ולהעצים את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף, לשפר את רמות האנרגיה ולהביא את הגוף לאיזון. הטיפול כולל טכניקות מגע מגוונות, החל מעיסוי עדין, דרך הנעה של אזורים מסוימים בכף הרגל וכלה בלחיצות נמרצות, בהתאם לצורך.

בטיפול הראשון ייתכנו ריאקציות חיוביות (כגון האצה בחילוף החומרים או עוררות גבוהה יותר) או שליליות (כעייפות מוגברת, צורך ביציאות גוף, וכו'). התגובות אינן מסוכנות, אלא משמשות סימן לתחילת תהליך הריפוי.

הטיפול יכול להקל על כאבי שרירים ומיגרנות, עייפות וחוסר אנרגיה, מתח ולחץ, נדודי שינה, בעיות הקשורות למערכת העיכול, בעיות הקשורות לפעילות הורמונלית (כגון כאבי מחזור או אי סדירות במחזור החודשי), בעיות בבלוטת התריס ועוד.

הרפלקסולוגיה נחשבת בעיקר ליעילה במצבים שבהם הבדיקות תקינות, אך המטופל מתלונן על תסמינים. למשל, במצבי כאב שאינם קשורים לדלקת או לפציעה, ובמצבים המוגדרים כמעי רגיז.

הרפלקסולוגיה נבדקה גם במחקרים: נמצאה הפחתה בנוירופתיה – הסיבוך השכיח ביותר של מחלת הסוכרת סוג 2, שמתאפיין בכאבים, בתחושות נמלול וזרמים ועוד.

כמו כן, נמצא במחקרים שיפור באיכות השינה לאחר טיפול רפלקסולוגי.

אני כאן לרשותכם!

צרו קשר עוד היום: 052-2344743

bottom of page