top of page
מאמרים נוספים
 עקבו אחרי בפייסבוק
  • Facebook Basic Square

מה הן הטריגר פוינטס? (Trigger Points)

טריגר פוינטס הן נקודות אשר נמצאות על גבי הרקמה הרכה (שרירים, גידים ופאשיה, הרקמה שעוטפת אותם), ועשויות לגרום לכאב מקומי, כאב המקרין על אזור אחר, או להיות רדומות ולגרום למגבלה שלמראית עין אינה קשורה. נקודות אלו ידועות גם כ"קשרים" בשריר, או "קריסטלים".

לנקודות אלו, אשר חלקן נמצאות באזורים קבועים אצל כל אדם, קיימת נטייה לצבור מתח, חומצות חלב ורעלנים כתוצאה מעומס על הרקמה או כתוצאה מטראומה.

תהליך זה גורם לרוב להתקצרות של סיבי השריר, אשר יוביל להתקשות והתכווצות של השריר. דבר זה עשוי להוביל לביטוי של כאב, תנועה מוגבלת, יצירת תהליך דלקתי, או גרימת שינוי במבנה השלד. (כמו סטייה והטיה בתנועות הגוף בכדי "לעקוף" את הכאב, או יציבה שגויה)

דרך הטיפול ב"טריגר פוינטס" מורכבת מלחיצות ארוכות על נקודות המפתח בגוף, הפעלה ושחרור של השריר תוך כדי עיסוי, ושילוב של מתיחת השריר. תאוריית זו מתבססת על רפואה מערבית, לפי הבנת האנטומיה והפיזיולוגיה של הגוף. (להבדיל מהגישה המדברת על נקודות חסימת האנרגיה בערוצי הגוף, המרידיאנים**)

הטיפול בנקודות משולב בעיסוי ההוליסטי שהנני מטפל באמצעותו, וכולל את שתי הגישות - הן בהיבט הפיזיולוגי, והן בהיבט האנרגטי והרגשי-נפשי. שילוב הטכניקות מפחית את רמות הכאב ואת "תקיעות" השרירים. טיפול זה עשוי להיות כואב, והתהליך עשוי להיות לא נעים, אך התוצאה שווה את זה – שחרור כאבים פיזיים, והפחתת מתח נפשי.

אתם מוזמנים ליצור עמי קשר, ולתאם לעצמכם טיפול משחרר ומרגיע. 052-2344743

bottom of page