top of page
מאמרים נוספים
 עקבו אחרי בפייסבוק
  • Facebook Basic Square

אז מה הם שרירים תפוסים?

כאבים או נוקשות איברים הם בדרך כלל בעיה נפוצה שאינה מדאיגה. הם נוטים להשתפר לאחר מספר ימים או שבועות, ורק לעתים נדירות מצביעים על סימן לבעיה רצינית יותר

שרירים תפוסים או נוקשים עלולים להיות תוצאה של שינה שאינה נכונה, ישיבה מול המחשב במשך שעות ארוכות מבלי לקום ולהפעיל את השרירים, או מאמץ שרירים כתוצאה מיציבה שאינה נכונה. גם חרדה ומתח עשויים לעתים לגרום למתח בשרירים, מה שעלול להוביל לכאבים. בדרך כלל, ניתן להתמודד עם תסמיני הכאב באמצעות טיפולים ביתיים.

הגורמים לכאבים כתוצאה משרירים תפוסים:

יש אנשים שמתעוררים פתאום בוקר אחד ואינם מסוגלים להזיז את גופם, או שהם חווים כאבים באזור אחד בגוף.

תופעה זו נגרמת בדרך כלל כתוצאה מפגיעה בשרירים. הגורם המדויק לכאבים שאינם מוסברים על ידי מצבים בריאותיים בסיסיים או חמורים, אינו ידוע, אך מומחים סבורים כי הם קשורים ליציבה שאינה נכונה, שינה ללא תמיכה נאותה לצוואר, או נשיאת משאות כבדים בצורה שאינה מאוזנת כמו למשל סחיבת תיק כבד (או תינוק...) עם יד אחת. כאבים חמורים עשויים להימשך כשבוע לפני שהם משתפרים, אך כאבים רגילים נמשכים בדרך כלל יום או יומיים.

"בלאי" שרירים:

לעתים נגרמים הכאבים כתוצאה משימוש יתר בשרירים, המשפיע על העצמות והמפרקים. מצב זה הוא סוג של דלקת פרקים. כאבים אלו מתרחשים באופן טבעי עם הגיל, ולא תמיד גורמים לתסמיני שרירים תפוסים, אם כי חלק מהאנשים חווים שינויים גופניים העלולים לגרום לנוקשות שרירים.

לפעמים קיימת פגיעה בעצבים סמוכים, וכתוצאה מכך מתרחש כאבים דוקרים המקרינים על הזרועות, בשילוב עם חוסר תחושה בידיים וברגליים. מרבית המקרים האלו משתפרים עם טיפול בתוך מספר שבועות.

מקרים כאלו יכולים גם להיגרם כתוצאה מקיומו של בלט או פריצת דיסק, כאשר ישנו לחץ על מערכת העצבים, דבר המוביל לתחושת נימול או הקרנה של כאב לכיוון הרגליים, בד"כ.

הקפדה על יציבה נכונה (שיעורי יוגה ופילאטיס מומלצים לכך), תרגילים גופניים ותחזוקה "שוטפת" בעיסוק ספורטיבי יסייעו משמעותית במניעת החמרות וחזרות של כאבי שרירים ועוד.

אל תחכו שזה יהפוך למטרד, אך כאשר זה כבר קרה, אתם מוזמנים אלי לטיפול... (עדיף על נטילת תרופות)

bottom of page