top of page
מאמרים נוספים
 עקבו אחרי בפייסבוק
  • Facebook Basic Square

טיפול בפריצת דיסק

טיפול באמצעות עיסויים

במקרה של פריצת דיסק אקוטית אין לטפל באמצעות מגע ויש לפנות לרופא אורתופד, למתן טיפול.במקרה של פריצה כרונית, שבה מתעורר כאב באזור הפריצה שקרתה בעבר, ניתן לטפל באמצעות

טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים, ביניהם עיסוי.

הכרת שיטות חלופיות עשויות שלא רק לגרום לשיכוך כאבים אלא גם למניעת ניתוחים. ברוב המקרים, כאשר הם ישמשו כטיפול משלים, בנוסף לטיפולים הקונבנציונליים המוצעים.

הטיפול יהיה מורכב ממגע עדין על שרירי האזור, ללא הנעה ופיתול עמוד השדרה ובתמיכה באמצעות כריות וכדו', התומכות במנח השכיבה ללא גירוי הכאב במפרקי החוליות באזור. הליטוף, הלישה והמניפולציה הקלה יסייעו בהפגת המתח השרירי שנוצר באזור כתוצאה מכיווצם (שמטרתם לחפות ולהגן על החוליות), מה שיעזור בהזרמת הדם לאזור, שיתרום להגעת יותר חמצן ומרכיבים חיוניים לשרירים, ושחרור אנדורפינים למוח להרגעת מערכת העצבים, דבר שיוביל להקלה על הכאב. אמנם עיסוי הוא לא טיפול מוכח לפריצת דיסק, אך הוא בדרך כלל בטוח וללא תופעות לוואי.

עם זאת, עיסוי עלול שלא להיות מתאים לכל האנשים, במיוחד עבור מטופלים אשר סובלים בנוסף לזאת גם מבריחת סידן, פקקת ורידים עמוקה (טרומבוזיס), דלקות עור, פצעים פתוחים, או דלקת פרקים. ישנם הרבה טכניקות עיסוי, ביניהן עיסוי שוודי, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

טיפול באמצעות תרגילים

פעילות גופנית היא מרכיב נפוץ לטיפול בפריצת דיסק. נקיטת גישה פרואקטיבית להחלמה המשולבת בפעילות גופנית עשויה להפחית את הכאב ועוזרת להבטיח בריאות לטווח ארוך. לאחר פריצת הדיסק לפעמים המטופל ירגיש כי הוא חייב לנוח יום או יומיים בכדי להקל על הכאב.

עם זאת, לא כדאי לשכב במיטה במשך ימים מכיוון שהשרירים דווקא צריכים זרימת חמצן בכדי לסייע בתהליך ההתאוששות, פעילות גופנית היא דרך יעילה לחיזוק וייצוב שרירי הגב התחתון ומניעת פגיעה וכאב נוספים. שרירים חזקים תומכים במשקל הגוף והעצמות ומורידים לחץ מיותר מעמוד השדרה.

אולם גם כאשר יש שרירים חזקים אשר יכולים לתמוך בגב, ישנה חשיבות לרדת במשקל בכדי באמת לתמוך בעמוד השדרה.

ירידה במשקל מפחיתה את הכאב ומקדמת את בריאות הגב. הפעילות הגופנית המומלצת היא לא תכנית אירובית אינטנסיבית או הרמת משקולות כבדות – אלא מתיחות ותרגילים אירוביים פשוטים. תכנית מתיחות כמו יוגה ופילאטיס משפרות את הכוח והגמישות, ומציעות הקלה על הכאב האקוטי ברגלים ובגב התחתון. כמו כן, פעילות אירובית מתונה, הכוללת הליכה, רכיבה על אופניים, ושחייה עשויה אף היא לעזור ולהקל על הכאב.

כאשר מתחילים כל תכנית פעילות אירובית, יש להתחיל לאט, כ-10 דקות ביום הראשון באופן שילך ויגדל באופן הדרגתי מבחינת כמות הזמן כל יום. בסופו של דבר, יש לשאוף לבצע פעילות במשך 30 עד 60 דקות, 5 ימים בשבוע.

ועד אז אני כאן לטיפים ותאום טיפולים!

צרו קשר עוד היום: 052-2344743

bottom of page